Tudnivalók az online marketing és ezen belül a keresőmarketing jövőjéről

Egészen biztos vagyok abban, hogy sokak fejében megfogalmazódott az a kérdés, hogy miként fogunk jó helyezést elérni a Google organikus találati listáján 2018-ban? Hogy lehet ezt a helyezést megtartani? A cikkben felsorolunk néhány fontos szempontot:

  • Az egyik elengedhetetlen dolog manapság az, hogy mobileszközre optimalizált legyen weboldalunk,

  • A színvonalon aluli oldalak ma már egyre hátrébb sorolódnak, és ez a jövőben csak fokozódik, illetve azon oldalak sem élveznek előnyt melyek más oldalon lévő tartalmakkal kóperálnak.

  • Továbbra is algoritmusok vizsgálják a rangsorolást, ezek csak precízebbek lesznek az idő előrehaladtával, értékelik az oldalunk tartalmát és formavilágát egyaránt.

  • Továbbra is fokozott figyelmet fordítanak az ellenőrzés során a visszamutató linkek, a folyamatos visszaélések miatt egyre jobban csökken a jelentőssége.

  • Az organikus találaton érkező keresések aránya is növekedni fog a növekvő fizetett hirdetésekkel szemben, mely leginkább az online vásárlásokon látszik meg.

  • Az újonnan indult és megújított weboldalak esetében megnő az indexelés, és a találati listán a megfelelő helyre kerülési idő elteltének ideje, ezzel hátrányba hozva olyan oldalakat, amelyek ugyan megfelelő színvonalú tartalommal bírnak, és az online marketinget alkalmazzák, működnek is jó ideje, viszont felépítésileg kevesebb költségvetésből készültek. A Sandbox nevű programot használja ennek kifürkészésére a Google, amely az új oldalak esetén fél év, míg a megújított weboldalak esetében akár egy év is bele tellhet abba, hogy a keresési listában a megfelelő helyre legyenek oldalaink besorolva.

  • 2018 a keresőmarketing és a fejlődő weboldalak éve lehet, mégpedig azért, mert folyamatosan emelkedik a kulcsszavakra való állandó keresés valamint a tartalmak folyamatos optimalizálása.

  • Megemelkedett látogatottságra azon weboldalak számíthatnak, akik a tudatosan megírt marketing szöveg helyett, a természetes forgalomnövelő keresőmarketinges szövegírást részesítik előnyben. Eme módszer használata előnyt fog jelenteni a jelentősen nyomuló reklámszövegekkel szemben.

  • A fizetett hirdetésekkel foglalkozó kereső marketing, rövidített nevén SEM, a SEO hatásköre alá fog kerülni Magyarországon is.

  • Azt is megfigyeljetjük már, hogy a magyar nyelvű internet is akkora elérhetőségre fog szert tenni 2018-ban mint tíz évvvel ezelőtt az angol nyelvű társa. Ebből az következik, hogy a SEO angol nyelvű anyaga, kis korrigálásnak köszönhetően alkalmazhatóvá válik számunkra is.