Általános szerződési feltételek 2016. június 14. 1/01

 

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

 

  1. A szolgáltató elérhetőségei, adatai:

Szőnyegtisztító Hungary Kft. (továbbiakban: Szolgáltató) Székhely: 1133 Budapest, Pannónia u. 89. 6/21.

Telefon: +36702535656

E-mail: [email protected] szonyegtisztitas24.hu

Honlap: https://szonyegtisztitas24.hu/

Cím: 1047 Budapest, Gárdi J. u. 14.

Nyitva tartás: hétfőtől péntekig 08:00-17:00 között (személyes megkeresés előtt kérjük telefonáljon!)

Alaptevékenysége: szőnyegtisztítás

 

  1. Az ÁSZF érvényessége

Jelen ÁSZF hatálya kiterjed valamennyi Magyarország területén kötött olyan jogügyletre, amely a szonyegtisztitas24.hu  weboldalon vagy az Ügyfél telefonos megrendelése alapján jön létre a jelen szerződésben meghatározott Szolgáltató és Ügyfél (a továbbiakban: Felek) között. Szolgáltató a telefonos megrendelések hanganyagát rögzíti és egy évig tárolja.

Jelen ÁSZF 2016. július 1. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et, amely módosításokat a weboldalon közzéteszi. Vásárlók a szonyegtisztitas24.hu weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás érvényes.

  1. Megrendelés:

A szonyegtisztitas24.hu  weboldalon vagy a [email protected]  email címen, vagy a weblapon lévő telefonon leadott megrendelést Szolgáltató vagy az általa megbízott alvállalkozó vállalja, hogy Ügyfél lakcíméről a tisztítandó szőnyegeket (továbbiakban küldemény) elszállítja és ezek kitisztítása után azokat visszaszállítja. Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy mind a szállítás, mind a tisztítási szolgáltatáshoz alvállalkozót vegyen igénybe.  Szolgáltató továbbá egyes szolgáltatások (helyszíni padlószőnyeg tisztítás, helyszíni kárpittisztítás, szőnyegszegés stb.) ellátásához szintén fenntartja magának a jogot, hogy alvállalkozót vegyen igénybe.

Szolgáltató vállalási árai a weboldalon az „Árak” menüpontban kerülnek közlésre. A végleges vállalási árak mindenkor a küldemény felvételékor kerül megállapításra tekintettel arra, hogy a küldemény pontos tulajdonságai csak szakember szemrevételezésével állapítható meg. Ezért minden megrendelés egyedinek minősül, és az árak egyedi kialakítására Szolgáltató fenntartja magának a jogot.

Az Ügyfél  az a magánszemély, jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság vagy egyéb szervezet, aki/amely az Általános Szerződési Feltételeknek megfelel.

Amennyiben a megrendelés összege meghaladja a bruttó 30.000 Ft-ot, aláírt megrendelőlapon kerül rögzítésre a megrendelés.

 

  1. Az elszállítás, a visszaszállítás és fizetés:

Szolgáltató a küldeményt az Ügyféllel való megegyezés alapján valamely napszakban szállítja el és szállítja vissza. Ezen napszakokat Szolgáltató időzónáknak nevezi, melyek a következők;

  • 8-11 h között 1. időzóna
  • 11-14 h között 2. időzóna
  • 14-17 h között 3. időzóna
  • 17-20 h között 4. időzóna

A Szolgáltató még három időszonát alkalmaz, melyek:

  • 1+
  • 2+
  • 3+

A legutóbbi három időzóna jelentése,  két időzónát jelent, a megjelöltet és az utána következőt. (pld: 1+ azt jelenti, hogy 1-es és 2-es időzóna, Szolgáltató nyolc és 14 h között vállalja a szállítást) Szolgáltató a küldemény elszállításakor átadás-átvétel jegyzéket állít ki, melyben rögzíti a küldemény tulajdonságait és a végleges vállalási árakat. Ezen jegyzéket Ügyfél köteles aláírni.

A visszaszállításkor az Ügyfél köteles a megrendelés értékét készpénzben kiegyenlíteni. Amennyiben Ügyfél nem- vagy csak részben egyenlíti ki a megrendelés értékét, úgy Szolgáltató jogosult a küldeményt részben- vagy egészben visszatartani. A szerződés az átadás-átvételi jegyzék kiállításával jön létre.

Ügyfél a visszaszállítás időpontjának módosítását az előzőleg megállapodott visszaszállítási időpontot megelőző legalább 24 órával korábban kérheti.

Amennyiben Ügyfél a visszaszállítás időpontjában elérhetetlen, úgy Szolgáltató 1000 Ft további díjért még egyszer megkísérli a visszaszállítást, abban az esetben ha Ügyfél telefonon jelentkezik és új időpontot egyeztet. Amennyiben ügyfél nem jelentkezik, úgy Szolgáltató a küldeményt 15 napig díjmentesen tárolja. A második visszaszállítási időpont meghiúsulása esetén Szolgáltató többé nem végez visszaszállítást, ezt követően Ügyfél Szolgáltató telephelyén veheti át a szőnyeget, mely átvételkor köteles a két kézbesítés ellenértékét megfizetni (4500 Ft)

Szolgáltató a küldeményt maximum 90 napig tárolja, majd ezt követően megsemmisítésre elszállítja. A 15 és 90 nap közötti időszakra a tárolási díj a vállalási ár 2%-a naponta.

  1. Számlázás:

Szolgáltató vagy az általa megbízott alvállalkozó visszaszállításkor nyugtát állít ki. Amennyiben ügyfélnek áfás számlára van szüksége úgy a helyszínen bemondott email címre Szolgáltató azonnal kiállítja az áfás számlát elektronikus formában (és csak kizárólag). Áfás számla esetén nyugta kiállítása nem történik. A számla kiállításhoz a készpénzes fizetés előfeltétel.

  1. Minőségi irányelvek, panaszkezelés:

Szolgáltató nem vállal 200 ezer forintnál nagyobb értékű küldeményt. Amennyiben a küldemény meghaladja ezt az értéket, úgy Ügyfél köteles ezt az átadás-átvételi jegyzéken jelezni, ugyanakkor eldönteni, hogy saját kockázatára mégis igénybe kívánja venni a szolgáltatást. Szolgáltató munkájához ezen értékű felelősség biztosítással rendelkezik.

Amennyiben a küldemény nincs olyan állapotban, hogy a tisztítás teljeskörűen és kifogástalanul megvalósulhasson, úgy Szolgáltató az átadás-átvételi jegyzéken jelezheti. Mindazonáltal a küldemény megfelelő tisztítása kétséges lehet ha:

  • a szőnyeg 10 évnél idősebb
  • kisállat piszkított
  • az otthoni szokásos igénybevételnél nagyobb terhelésnek volt kitéve (ez esetben lehet 10 évnél fiatalabb is)
  • túlszennyezett állapotban van

Ügyfél a visszaszállítást követő 48 órán belül tehet panaszt a tisztításra vonatkozó minőségi kifogás esetén telefonon is, de ezt írásban kell megerősítenie a [email protected] címen.  Ügyfél választhatja a pénzvisszafizetési garanciát, melyet Szolgáltató a szállítási költséggel csökkentett (amennyiben ez felszámításra került) 50% erejéig vállal és 24 órán belül az írásban kapott bankszámlaszámra visszafizet. Amennyiben Ügyfél nem kívánja igénybe venni a pénzvisszafizetési garanciát és azt írásban is jelzi. úgy Szolgáltató vállalja, hogy a szőnyeget 48 h-belül beszállítja az ügyféltől, és beszállítás napjától számítva 7 napon belül a kivizsgálás eredményét közli az Ügyféllel.  Szolgáltató Kovács Lajos igazságügyi szakértő véleményezését tekinti irányadónak. Amennyiben Szolgáltató véleménye megegyezik a szakértőével, úgy a szakértői költségeket Szolgáltató az ügyfélre hárítja, ellenkező esetben Ügyfélnek 100%-ban visszafizeti a vállalási díjat. A szakértői vélemény elkészültével a szőnyeget Szolgáltató az ügyfélhez díjmentesen visszaszállítja.

Szolgáltató mentesül a panaszkezelési eljárás alól az alábbi esetekben:

  • amennyiben email-en a beszállítást követően és/vagy a mosás megkezdésekor vagy közben jelzi írásban az ügyfélnek a termék hibáját és annak lehetséges következményeit
  • amennyiben az ügyfél a felvételkor akár Önhibáján kívül is nem jelzi, hogy a szőnyeget állat által okozott szennyezés, beázás érte, vagy hosszabb ideig használaton kívül volt.
  • a fokozottan veszélyt jelentő esetekben (ld. 7. pont)

 

  1. A fokozottan veszélyt jelentő szőnyegtípusok:

 

Shaggy, nepáli, indiai szőnyegek

Ezek a most divatos szőnyegtípusok, melyek esetében többféle veszély eshetősége fennáll. A szőnyeg szálai 2-7 cm hosszúságúak és sodrással készülnek. A tisztítás során alkalmazott technikák következtében a szálak megnyúlhatnak, így az egységes felület megváltozhat. Ezeknek a szőnyegeknek a hátoldalát különféle vászonból készült anyagokkal vonják be, melyet  ragasztással rögzítenek. Tkp. ez a ragasztott hátlap anyag adja a szőnyeg tartását. Ez a  hátoldalon lévő vászon nagyon sokféle lehet eltérő minőségi színvonallal. Emiatt fennáll a veszély, hogy a szőnyeg összemehet, amely hullámosodást, a szélek felperdülését okozhatja. Ha nem jó minőségű a ragasztóanyag, akkor a ragasztás elenged és a hátoldal leválhat. A ragasztó anyaga ezért elszínezheti a szőnyeg hátoldalát vagy akár a színezett oldalát is, de sok esetben a hátoldalra ragasztott vászon kezdi el engedni a színét.

 

Gyapjúból készült szőttesek

A gyapjú szőnyegek nagyon érzékenyek, kézi tisztítást igényelnek. A gyapjúból készült termékek a használattól függően filcesedhetnek, sárgulhatnak. A szőnyegekben sok esetben keresztirányban lévő sötét színű csíkok általában engedik a színüket, aminek az eredménye elszíneződés lehet. Ezek a keresztirányba szőtt szálak általában lazább sodrással készülnek, aminek következtében összemehetnek, veszíthetnek méretükből és a szőnyeg hullámosodhat.

A kereskedelmi forgalomban kapható tisztítószerek általában lúgos kémhatásúak, ezért nem használhatók gyapjúból készített szőnyegek tisztítására.

Kézi csomózású szőnyegek (pl. békésszentandrási)

Bordó alapszínnel és fekete mintával csomózott szőnyegek  a leggyakoribbak, és főként gyapjú felvezető szállal készülnek. A gyapjú szál azonban műszálat is szokott tartalmazni, ezért a szőnyeg tisztítás következtében méretváltozáson mehet keresztül. Valamint úgynevezett színvérzékenység történhet, és akár az egész szőnyeg elszíneződhet. A sötét színek elszínezhetik a világosakat, amelynek következtében esztétikai értékcsökkenés következik be.

Torontáli szőnyegek

A torontáli szőnyegek ált. fehér vagy világos árnyalatú alapszínnel rendelkező szőnyegek, melyeken színes mintázatok találhatóak. A színlevérzés lehetősége itt is fennáll, a piros, a bordó, a barna, a kék, a fekete színek általában elszínezhetik a világosabb mintákat, szálakat.

 

Rongyszőnyegek

A rongyszőnyegek főként olyan textíliákból készülnek, melyek más célra nem használható maradék anyagok. Az eltérő minőségű anyagösszetétel miatt nehezen tisztíthatók. Ezért itt sincs erős és homogén struktúra, ami miatt az alakváltozás, deformálódás és a színösszefolyás gyakran előfordulhat.

Pamut szőnyegek

A pamut (főként tehát fehér és világos színű) szőnyegeket alkotó pamutfonal jellemzője, hogy sárgulni kezd egy idő után. Ezeket a szőnyegeket változó minőségű alapanyagokból készült fonalakból szövik, ezért előfordulhat alakváltozás is, így a szőnyeg összemehet vagy hullámosodhat. A mintás és színes pamutszőnyegek engedhetik a színüket is.

 

Fehér és világos színű buklé

A ragasztó elválhat a ragasztott véggel rendelkező szőnyegeknél, illetve a színoldalon elszíneződést, foltokat okozhat. A szőnyeg veszíthet tartásából, tapintása lágyabb lesz.

Cserge szőnyegek

A cserge szőnyegek is gyapjúból készülnek, kézzel sodort szálakból. A kézzel sodort gyapjúszálak tömörsége azonban nem egyforma, nincs erős és homogén összetartás. Tisztítás során ezért összemehetnek, alakjuk megváltozhat.

Kínai és vietnámi gépi szőnyegek

Ezeknek a szőnyegeknek a hátoldalát különféle vászonból készült anyagokkal vonják be, melyet  ragasztással rögzítenek. Tkp. ez a ragasztott hátlap anyag adja a szőnyeg tartását. Ez a  hátoldalon lévő vászon nagyon sokféle lehet eltérő minőségi színvonallal. Emiatt fennáll a veszély, hogy a szőnyeg összemehet, amely hullámosodást, a szélek felperdülését okozhatja. Ha nem jó minőségű a ragasztóanyag, akkor a ragasztás elenged és a hátoldal leválhat. A hátoldali anyag engedheti a színét, amelynek következtében a színoldal elszíneződhet. A ragasztására használt ragasztóanyag az idő múlásával bekeményedhet, töredezhet, por formájában leválhat. Ez egy visszafordíthatatlan folyamat és a folyamatosan keletkező por takarítással sem tüntethető el teljes mértékben.

Köralakú velúr vagy buklé szőnyegek

Ezeknél a szőnyegeknél gyakori, hogy a szélük felhullámosodik.

Hátoldalon gumival, habbal bevont szőnyegek

Ezek a szőnyegek ált. buklé és velúr alapanyagúak, és készítésük során az egyik végen a  hátoldalon apró tűnyomok keletkeznek a szőnyeg szélétől  kb. 9-10 cm távolságra.  A hátoldalon bevont szőnyegeknél előfordul, hogy a hátoldal anyaga (gumi, hab) veszít tartásából és elkezd bomlani, és idővel töredezik és porózussá válik.  Ezeket a szőnyegeket nem lehet szegni.

Műszálas, műelyem, kevertszálas szőnyegek

A műszálas és műselyem szőnyegek színe változik, sárgul és göbösödés történhet, valamint a szőnyeg színoldala elveszíti homogenitását és színtörésessé válhat.

Túlszennyezett szőnyegek

A nagyon erősen szennyezett, poros, foltos szőnyegek esetében, főként, ha sötétebb színűek, a tisztítás után láthatóvá válnak régi vagy speciális foltok, melyek már nem távolíthatók el. Az ilyen előre nem észlelhető foltok miatt ezekre a szőnyegekre nem tudunk garanciát vállalni.

 

 

  1. Kedvezmények:

Több kedvezmény összevonása nem lehetséges. Több, egy időszakban meghirdetetett kedvezmény esetén mindig a magasabb kerül alkalmazásra.

10%-os kupon akció: visszatérő ügyfelek részére, aki rendelkezik kuponnal 10% (vagy maximum 1.000 Ft) kedvezményt kap a következő tisztítás árából.

 

Vis major esetek:

melyekért Szolgáltató nem vállal felelősséget:

9.  További jogérvényesítési lehetőségek:

A Szolgáltató és a Fogyasztó között létrejött szerződések esetében az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak a fogyasztó rendelkezésére:

  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál: fogyasztói jogsértés esetén a Fogyasztónak lehetősége van panasztételre a fogyasztóvédelmi hatóságnál, aki a panasz elbírálása alapján dönt a fogyasztóvédelmi eljárás megindításáról.
  • Békéltető testület: a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatban (fogyasztói jogvita) a Vásárlónak lehetősége van békéltető testülethez fordulni.

A vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület:

Budapesti Békéltető Testület

Székhelye: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Levelezési címe: 1253 Budapest, Pf.: 10.

  • Bírósághoz fordulás lehetősége: a Vásárló fogyasztó jogvitából eredő követeléseinek érvényesítése céljából bírósághoz fordulhat.